zaterdag 24 maart 2012

Dag 75: Jaaa, de tuin is klaar!!

Vanochtend raapte ik de moed maar weer eens even bij elkaar. Nét genoeg, volgens mij... Gelukkig maar want er stond me een grote klus te wachten: het afmaken van de borders om het rechter veldje achter en alle borders van het andere veldje. Nog even maaien en dan nog wat compost er overheen. Vandaag was er in onze gemeente compostactie. Dan kan iedere bewoner gratis 5 zakken van 20 liter compost ophalen, duzzz...

Dan nu eerst maar eens de foto's:




Achterin het veldje rechts staan behoorlijk uitdekluitengewassen struiken... Snoeien dus...




'k Had geen idee hoe ik dat zou gaan aanpakken... Jan opperde om er maar een mooi bolletje van te maken. Gelukt, tóch?




Wat je hier ziet zijn een klimop en een buxusstruik erachter.. Snoeien maar weer...




Ziet er nog niet charmant uit op de foto, maar je hebt misschien een idee hoe mijn groencontainer vol kwam vandaag.... Nog even een plaatje van een wat grotere afstand voor het geheel effect...




En daarna stortte ik me op het veldje links van het pad, even een aantal detailfoto's van voor de "grote schoonmaak":







Moet ik daar nog iets aan toevoegen? : S  Okee, dan maar snel de foto's van nadien: (tig bladmanden met bladeren en andere prut en tijd van losmaken, maaien en vegen later)





Beetje lastig om je een goed beeld te geven, maar ik kan zeggen dat ik er héél blij mee ben! Voor zover is het af!!

Ja, voor zover. Want natuurlijk zijn er altijd nog dingetjes te doen. Zowel in de tuin als in het huis. Maar de druk is eraf. De komende dagen zien jullie nog de onvermijdelijke puntjes op de i projecten. Dus je bent nog lang niet van me af hoor. Die 365 dagen krijg ik echt wel vol. En is het niet met opruimen, dan verzin ik wel wat anders!! Fijn weekend verder!

Trouwens, als je het leuk vind nog eens te kijken naar het hele tuinproject van begin tot eind, hier beschreef ik het in één blogje..

1 opmerking:

Hé leuk, een reactie! Vertel!!